مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 05:202021-10-21اقتصادي

جزییات بخشنامه جدید بانک مرکزی برای تسهیلات تولیدی


با توجه به بانک محور بودن اقتصاد ایران و وظیفه مهم بانک ها در تامین مالی اقتصاد، بانک مرکزی در بخشنامه ای به بانک ها جزییات سقف تسهیلات سرمایه در گردش برای پرداخت به واحدهای تولیدی را ابلاغ کرد.

- با توجه به بانک محور بودن اقتصاد ایران و وظیفه مهم بانک ها در تامین مالی اقتصاد، بانک مرکزی در بخشنامه ای به بانک ها جزییات سقف تسهیلات سرمایه در گردش برای پرداخت به واحدهای تولیدی را ابلاغ کرد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از تسهیلاتی که بانک ها در راستای تامین مالی اقتصاد پرداخت می کنند، سرمایه در گردش است و درصورتیکه برای پرداخت هزینه های کوتاه مدت خود شامل حقوق و دستمزد کارکنان و هزینه های جاری نظیر آب، برق، گاز، خرید مواد اولیه، لوازم یدکی، ابزار کار و اتمام کالای نیم ساخته یا در جریان ساخت خود با کمبود نقدینگی مواجه شده اید می توانید معادل سرمایه موردنیاز خود را از بانک درخواست کنید.

در این زمینه، آخرین اعلام بانک مرکزی حاکی از آن است که تا شش ماهه اول سال جاری بانک ها معادل 837 هزار و 670 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به کلیه بخش های اقتصادی پرداخت کرده اند که 67.

5 درصد کل تسهیلات پرداختی است.

از سوی دیگر، تازه ترین بخشنامه بانک مرکزی به بانک ها در رابطه سقف تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی نیز بیانگر این است که سقف تسه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات بخشنامه جدید بانک مرکزی برای تسهیلات تولیدی

جزییات بخشنامه جدید بانک مرکزی برای تسهیلات تولیدی