مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 04:552021-10-21پزشكي

مرارت زندگی بر سر بیماران ام اس


دردی نیست، رنجی نیست، همانند اسمش آرام و بی صدا، جسم را به زانو درمی آورد و فرد را از انجام امورات زندگی ناتوان می کند، این روزها بسیاری از بیماران مبتلا به ام اس علاوه بر درد و رنج بیماری با مشکلات بسیاری برای تهیه دارو و هزینه های درمان مواجه هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ام اس( MS ) بیماری عصبی با علت ناشناخته است که سیستم اعصاب مرکزی یعنی مغز و نخاع را درگیر کرده و پیامدهایی نظیر کاهش دید، کاهش تعادل و حواس را در پی داشته و موجب از دست رفتن کنترل انسان بر اثر بی حسی می شود.

ام اس یک بیماری نسبتا شایع است که متاسفانه روز به روز آمار آن در حال افزایش است، البته چند ماهی است که بیماران با کمبود و گرانی دارو مواجه شده اند و برخی از افراد به دلیل گرانی دارو، از تهیه داروهای خود امتناع می کنند، اگرچه این امر بر تشدید روند بیماری تاثیر دارد.

هزینه بالای دارو، مشکل مهم بیماران ام اس خانم نظری- یکی از بیماران مبتلا به ام اس در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: 63 سال سن دارم و از 25 سالگی به این بیماری مبتلا شدم، بعد از انجام آزمایشات مختلف و تشخیص این بیماری، درمان را شروع کردم.

وی افزود: دو دختر 38 و 31 ساله ام نیز با بیماری ام اس دست و پنجه نرم می کنند، دختر بزرگم از شش سال گذشته و دختر کوچکترم از هفت سال گذشته به این بیماری متلا شدند و تحت درمان هس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرارت زندگی بر سر بیماران ام اس

مرارت زندگی بر سر بیماران ام اس