مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 04:452021-10-21پزشكي

مردم آنفلوآنزای امسال را جدی تر بگیرند


رییس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند گفت: اتفاقی که شاید امسال نگرانش باشیم این است که پارسال بیماری آنفلوانزا در جامعه چرخشی نداشته، - ایسنا/خراسان جنوبی رییس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند گفت: اتفاقی که شاید امسال نگرانش باشیم این است که پارسال بیماری آنفلوانزا در جامعه چرخشی نداشته، اما امسال بسیاری از افراد به آن حساس هستند و شاید یک موج اپیدمی آنفلوانزا را داشته باشیم.

مسعود ضیایی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بیماری آنفلوانزا از قدیم درگردش بوده که در فصل سرما تشدید می شود؛ همیشه افرادی که حساس تر بودند به نوعی به این بیماری مبتلا می شدند و بیماری شدیدتری داشتند برای پیشگیری از آن واکسن آنفلوانزا را داشتیم که سوش های شایع سال قبل را پوشش می داده و تصور بر این بوده که با این کار می شود تا حدی جلوی آنفلوانزای فصلی را در افرادی که حساس تر هستند گرفت .

وی افزود: سال گذشته متاسفانه به علت کمبود واکسن عده بسیاتر کمی واکسینه شدند؛ از طرفی به خاطر مراقیت های شدید و رعایت پروتکل ها و زدن ماسک بخاطر شرایط خاص کرونا، کمترین موارد آنفلوانزا را داشتیم و خوشبختانه مشکلی پیش نیامد.

این متخصص عفونی گفت: یکی از دلایل موج اپیدمی این است که پارسال این چرخش نبوده و ایمنی نسبی ایجاد نشده و باتوجه به واکسیناسیون که انجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم آنفلوآنزای امسال را جدی تر بگیرند

مردم آنفلوآنزای امسال را جدی تر بگیرند