مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 04:302021-10-21سياسي

معنویت و اخلاق نبوی نیاز اصلی جامعه/فرهنگ رفق و سازش نهادینه شود


رییس اداره تبلیغات اسلامی گرمی گفت: معنویت و اخلاق نبوی مهمترین نیاز جامعه بوده و در راستای ساماندهی برخی آسیب های جامعه باید ارزش سازش و رفق را در بین مردم به یک فرهنگ تبدیل کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام حمید بهاری صبح پنجشنبه در نشست هم اندیشی 17 ربیع الاول سالروز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) اظهار کرد: جامعه امروز ما پیش از آنکه نیازمند شنیدن معجزات و کرامت و دلایل نبوت حضرت محمد (ص) باشد، نیازمند آن است که رفتار حضرت را الگو و اسوه عملی خود قرار دهد.

وی با اشاره به ویژگی های پیامبر (ص) بیان کرد: پیامبر (ص) در اخلاق اسلامی الگویی بزرگ بود به طوری که یکی از ویژگی های پیغمبر (ص) این بود که در سلام کردن پیشتاز بودند.

همواره همنشین فقرا بود و با آنان ارتباط صمیمی داشت و هیچگاه کسی را تحقیر نمی کرد و بدی ها را با نیکی جواب می داد ولی در برابر دشمن شدید و سرسخت بود.

رییس تبلیغات اسلامی گرمی افزود: پیامبر اعظم (ص) همواره در مقابل نامهربانی ها و ستم های بسیاری از مشرکان مکه به فکر تلافی و انتقام نیفتاد بلکه با رفتار نیکو و رفق و مدارا با دشمنان برخورد می کرد و به همین دلیل خدا در قرآن کریم از اخلاق آن حضرت به خلق عظیم یاد کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معنویت و اخلاق نبوی نیاز اصلی جامعه/فرهنگ رفق و سازش نهادینه شود

معنویت و اخلاق نبوی نیاز اصلی جامعه/فرهنگ رفق و سازش نهادینه شود