مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 17:152021-10-20اقتصادي

خودکفایی ایران در تولید شکر طی سه سال آینده


سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و توسعه واحدهای فرآوری، خودکفایی ایران در تولید شکر طی سه سال محقق خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از جوین، علیرضا مهاجر امروز در آیین آغاز چهل و پنجمین سال فعالیت کارخانه قند جوین اظهار کرد: تولید محصولات راهبردی تأثیر بسیار مهمی در امنیت غذایی کشور دارد و به همین منظور برنامه نخست، تولید کافی این محصولات در داخل است و در مراحل بعد به تولید دیگر محصولات پرداخته می شود.

سرپرست معاونت امور زراعت ایران در تولید شکر طی سه سال محقق خواهد شد، افزود: افزایش عملکرد در واحد سطح کشتزارهای چغندرقند و افزایش درصد شکر در این محصول از دستاوردهای سال های اخیر بوده است.

وی تصریح کرد: به منظور کاهش هزینه ها و افزایش تولید محصول چغندرقند، برنامه های کشت پاییزه در استان های پرآب و نیز مدیریت مصرف آب از طریق اجرای طرح های آبیاری نوین مورد توجه قرار گرفته است.

مهاجر به اهمیت کشت محصولات راهبردی اشاره و عنوان کرد: با توسعه کارخانجات و افزایش ظرفیت خودکفایی، می توان علاوه بر ایجاد اشتغالزایی برای جوانان از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد.

مجری طرح چغندر قند کشور نیز در ادامه این مراسم گفت: در مجموع امسال شکر تولیدی از چغندرقند و نیشکر به یک میلیون و 600 هزار تن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودکفایی ایران در تولید شکر طی سه سال آینده

خودکفایی ایران در تولید شکر طی سه سال آینده