مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 16:452021-10-20اقتصادي

ارتباطات اقتصادی و مراودات تجاری آذربایجان شرقی با 104 کشور دنیا


مدیرمرکز توسعه صادرات سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در استان با 104 کشور دنیا ارتباطات اقتصادی و مراودات تجاری داریم و به صورت ماهانه فرآیند صادرات به تمام این کشورها رصد و پیگیری می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، شهرام عارفی امروز به مناسبت 29 مهرماه روز ملی صادرات، در گفت وگو با خبرنگاران بر اهمیت توسعه صادرات به ویژه صادرات کالاهای غیرنفتی به عنوان یکی از محوری ترین برنامه های وزارت صمت در سال جاری، اظهار داشت: توجه به تمام شاخص ها و چرخه صادرات از زنجیره تامین، تولید تا صادرات در جلسات متعدد با حضور فعالان بخش خصوصی استان و مسئولان دستگاه های متولی با جدیت پیگیری می شود.

وی خاطر نشان کرد: چالش های پیش روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان احصا و مشکلات و مسائل پیرامون این حوزه در کمیته های مختلف و کارگروه توسعه صادرات و همچنین میزهای کشوری بررسی و ارزیابی می شود.

عارفی افزود: در تجارت مبحثی تحت عنوان تراز تجاری مطرح است که توازن میان صادرات و واردات کشور را بیان می کند، به هر میزان این توازن به نفع صادرات و تراز تجاری یک کشور مثبت باشد طبیعتاً اوضاع اقتصادی و معیشتی کشور بهتر خواهد بود و مردم از رفاه بیشتری برخوردار خواهند بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباطات اقتصادی و مراودات تجاری آذربایجان شرقی با 104 کشور دنیا

ارتباطات اقتصادی و مراودات تجاری آذربایجان شرقی با 104 کشور دنیا