مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 16:052021-10-20اقتصادي

مراقب سفره کارگران و بازنشستگان باشیم


یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه راه مهار تورم، کنترل حقوق و دستمزد نیست، گفت: اگر نگاه به حقوق و دستمزدها این باشد که تورم را کاهش دهد، این اتفاق هرگز نمی افتد.

- یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه راه مهار تورم، کنترل حقوق و دستمزد نیست، گفت: اگر نگاه به حقوق و دستمزدها این باشد که تورم را کاهش دهد، این اتفاق هرگز نمی افتد.

حمید نجف در گفت وگو با ایسنا، بر لزوم تقویت سفره کارگران تاکید کرد و گفت: این نگاه که کنترل تورم را به دستمزد گره بزنیم و تصور کنیم با نگه داشتن سقف دستمزد در یک مبلغی به نوعی با افزایش تورم مقابله می کنیم درست نیست.

این نگاهی بود که در برخی دولتها در سنوات گذشته شاهد بودیم و باعث شد که تورم نسبت به حقوق و دستمزد خیلی پیش برود تا جایی که سفره محرومان و طبقات کارگر و بازنشسته کوچکتر شود.

وی ادامه داد: در چند دوره حقوق و دستمزدها کمتر از تورم تعیین و بعضا افزایش حقوقها 10 درصد و15 درصد شد سال بعد تورم 70 درصدی اتفاق افتاد؛ بنابر این انتظار داریم متولیان امر به تجربه ناموفق قبل توجه کنند و به اشکال مختلف با کسری بودجه مقابله و نقدینگی را ساماندهی کنند.

این کارشناس حوزه کار با بیان اینکه کارگران بارها اعلام کرده اند که به شرط تثبیت قیمتها و مهار تورم خواهان افزایش دستمزد نیستند، اظهار کرد: اگر دولت بتواند همه چی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقب سفره کارگران و بازنشستگان باشیم

مراقب سفره کارگران و بازنشستگان باشیم