مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 14:052021-10-20سياسي

بی توجهی آیت الله مهدوی کنی به تهدیدهای ساواک


آیت الله محمدرضا مهدوی کنی از پیشگامان مبارزه علیه رژیم پهلوی بود که مسجد جلیلی تهران را به پایگاهی برای مبارزه با رژیم شاهنشاهی بدل کرد.

- آیت الله محمدرضا مهدوی کنی از پیشگامان مبارزه علیه رژیم پهلوی بود که مسجد جلیلی تهران را به پایگاهی برای مبارزه با رژیم شاهنشاهی بدل کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ادامه نوشت: او در طول دوران مبارزه بارها طعم بازداشت، زندان، تهدید و تبعید را چشید اما دست از مبارزه برنداشت.

فعالیت های مرحوم مهدوی کنی خشم ساواک را برانگیخته بود؛ به طوری که در گزارشی درباره او آمده است: خلاصه سابقه محمدرضا مهدوی فرزند اسدالله به موجب سوابقی که از نامبرده بالا در دست است، مشارالیه یکی از روحانیون ناراحت و افراطی است که از هر فرصتی که به دست می آورد برای تحریک مردم به اخلال در نظم عمومی و انجام اقدامات علیه مصالح مملکت استفاده می کند.

یادشده بالا مسجد جلیلی تهران را به صورت پایگاه فعالیت عناصر اخلالگر درآورده و برای پیشبرد مقاصد خود در جلسات مذهبی مسجد مذکور به انحاءمختلف کوشش می کند مستمعین را تحت تأثیر قرار داده و آن ها را برای فعالیت های اخلالگرانه آماده سازد.

با وجود آنکه مکرراً به نامبرده تذکر و توجه داده شده که از اعمال و رفتار خلاف و تحریکات خود دست بردارد، مع هذا تاکنون کوچک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی توجهی آیت الله مهدوی کنی به تهدیدهای ساواک

بی توجهی آیت الله مهدوی کنی به تهدیدهای ساواک