مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 14:002021-10-20سياسي

بازدید کارشناس ارزیاب یونسکو از کاروانسرای فرسفج و تاج آباد


کارشناس ارزیاب یونسکو به دنبال تدوین پرونده زنجیره ای ثبت جهانی کاروانسراهای ایران و به منظور بررسی ویژگی های کالبدی و مستندات پرونده کاروانسرای فرسفج تویسرکان از این بنای تاریخی بازدید کرد.

- بازدید کارشناس ارزیاب یونسکو از کاروانسرای "فرسفج" و "تاج آباد" ایسنا/همدان کارشناس ارزیاب یونسکو به دنبال تدوین پرونده زنجیره ای ثبت جهانی کاروانسراهای ایران و به منظور بررسی ویژگی های کالبدی و مستندات پرونده کاروانسرای "فرسفج" تویسرکان از این بنای تاریخی بازدید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مسئول ثبت میراث جهانی ایران در یونسکو عصر روز چهارشنبه 28 مهرماه در حاشیه بازدید از کاروانسراهای فرسفج و تاج آباد با اشاره به اینکه برای ارزیابی پرونده کاروانسراها دو ارزیاب به ایران آمدند، اظهار کرد: هر یک از ارزیاب ها 10 روز به بررسی کاروانسراها پرداختند که ارزیاب اول از حدود 39 کاروانسرا و ارزیاب دوم از مابقی آنها بازدید کردند.

محمدحسن طالبیان با اشاره به اینکه پرونده ثبت زنجیره ای کاروانسراهای ایرانی نخستین پرونده مجموعه کاروانسرایی است که برای جهانی شدن آماده شده و 56 کاروانسرا در آن قرار دارد، افزود: حُسن کاروانسراها در این است که نبوغ معماران ایرانی در خلق نقشه ها را به نم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید کارشناس ارزیاب یونسکو از کاروانسرای فرسفج و تاج آباد

بازدید کارشناس ارزیاب یونسکو از کاروانسرای فرسفج و تاج آباد