مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 12:552021-10-20اجتماعي

احیای گبه بافی در قهاوند


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی همدان از احیای گبه بافی در قهاوند خبر داد و گفت: به زودی آموزش مسگری در روستای یکانه همدان آغاز شده و این رشته نیز احیا می شود.

- هاشم مظاهری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در شهر قهاوند و  روستاهای یسرلو و ببوک آباد آموزش گبه بافی راه اندازی شده است اظهار کرد: به منظور آموزش هنرجویان گبه بافی، یک مربی از شمال کشور هماهنگ شده تا ضمن آموزش، اشتغال خانگی را در این روستاها فعال کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 60 کارآموز در حال آموزش هستند دامه داد: 46 هنرجو در روستای ببوک آباد فعالیت دارند و مابقی در روستای یسرلو دوره آموزشی را می گذرانند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان عنوان کرد: گبه بافی جزو رشته های بومی استان همدان نیست ولی قبلا کارهایی انجام می شد که منسوخ شده بود اما سرانجام احیا شد.

وی با تاکید بر اینکه گبه بافی جزو زیراندازهای سنتی کشور است که با دار بافته می شود افزود: گبه بافی مانند فرش نقشه ندارد و ذهنی باف است اما خیلی از فرش ساده تر بوده، قیمت آن مناسب تر و شکل آن هم جذاب تر است.

احیای رشته مسگری در روستای یکانه مظاهری با بیان اینکه گبه بافی در استان فارس خیلی معروف تر است گفت: با حضور مربی، بازار محصولات نیز فراهم می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای گبه بافی در قهاوند

احیای گبه بافی در قهاوند