مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 12:352021-10-20سياسي

چرا سمنانی ها کمتر از همه جای کشور به خانه بخت می روند؟+ مستندات


استان سمنان کمترین نرخ ازدواج را در کشور به خود اختصاص داده و سمنانی ها کمتر از همه جای ایران به خانه بخت می روند؛ اما چرا؟ - خبرگزاری فارس- مرتضی مزینانی: ازدواج در کنار سه شاخص اصلی طلاق ، ولادت و فوت به عنوان وقایع حیاتی همواره در بررسی های جمعیتی از اهمیت قابل توجهی برخوردار بوده و در عین حال، نشانگر پویایی و نشاط اجتماعی است.

کارشناسان مسائل اجتماعی، ازدواج را مهم ترین مؤلفه سنجش سطح امید در جامعه به خصوص در میان جوانان توصیف می کنند و از این رو، این رویداد مهم همیشه در صدر توجهات مسؤولان، برنامه ریزان، فعالان اجتماعی و حتی مردم عادی بوده است.

اعلام آمارهای مربوط به ازدواج در بهار امسال و مقایسه آن با سال گذشته، این روزها دغدغه هایی را در میان مردم و فعالان فضای مجازی ایجاد کرده است.

بنا بر این آمارها، استان سمنان کمترین نرخ ازدواج را در کشور به خود اختصاص داده و سمنانی ها کمتر از همه جای ایران به خانه بخت می روند؛ مسأله ای که از جهات مختلف قابل بحث و بررسی است.

آمارهای پارسال چه می گوید؟ برای درک بهتر موضوع و اهمیت مسأله، بهتر است ابتدا نیم نگاهی به شرایط ازدواج در کشور و استان سمنان داشت تا بررسی دلایل، بیشتر سندیت پیدا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا سمنانی ها کمتر از همه جای کشور به خانه بخت می روند؟+ مستندات

چرا سمنانی ها کمتر از همه جای کشور به خانه بخت می روند؟+ مستندات