مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 12:202021-10-20سياسي

ضرورت وحدت از احکام مستقل عقلی است


«سید رحیم توکل» نماینده مجلس خبرگان رهبری وحدت را از احکام مستقل عقلی خواند که حتی اگر در شرع مقدس به آن اشاره ای نشده بود، به حکم عقل واجب می شد.

- ، سید رحیم توکل نماینده مجلس خبرگان رهبری، در وبینار سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی با اشاره به این که احکام اسلامی به دو نوع احکام مستقل عقلی و احکام غیر مستقل عقلی تقسیم می شود، تصریح کرد: در احکام مستقل عقلی نیازی به بیان شرع مقدس وجود ندارد و خود عقل به تنهایی بر آن حکم می دهد.

وی با بیان این که وحدت از نوع مستقلات عقلیه است که حتی اگر اشاره ای به آن در شرع مقدس وجود نداشت، حکم عقل برای آن کافی بود، تصریح کرد: اتحاد و همبستگی برای همه کسانی که به خداوند اعتقاد دارند، ضروری است.

توکل با اشاره به این که در شرایط کنونی که دشمنان خواستار برچیده شدن و نابودی اسلام هستند کسانی که به خداوند ایمان دارند، موظفند گردهم آمده و مانع تحقق اهداف آنها شوند، تاکیدکرد: این گردهمایی نیازمند ابزاری است که ابزار آن کنار گذاشتن اختلافات و تبدیل شدن به ید واحد است.

وی با اشاره به همراهی اهل سنت با شیعیان در جنگ با داعش در عراق و سوریه، تصریح کرد: مسئله در این کشورها بحث شیعه و سنی نبود بلکه مسئله تمامیت عراق و سوریه مطرح بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت وحدت از احکام مستقل عقلی است

ضرورت وحدت از احکام مستقل عقلی است