مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 10:552021-10-20اقتصادي

توزیع 20 هزار تن شکر برای زمستان گذرانی زنبورهای عسل


20 هزار تن شکر برای زمستان گذرانی زنبورهای عسل در فاز نخست از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران تخصیص و در حال توزیع است.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مجری طرح توسعه زنبورداری وزارت جهاد کشاورزی با بیان این مطلب گفت: امسال برای زمستان گذرانی زنبورهای عسل در فاز نخست 20 هزار تن شکر از شرکت بازرگانی دولتی ایران درخواست کردیم که این مقدار شکر توسط شرکت مذکور در سامانه سیفا بارگذاری شده است.

حسین اکبر پور افزود: مقرر شده کلیه اتحادیه های زنبورداران استان ها به معاون بهبود تولیدات دامی استان خود برای دریافت معرفی نامه به شرکت غله استان مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: در ابتدای امسال نیز درخواست 20 هزار تن شکر کردیم که از این میزان 7 هزار تن توسط اتحادیه سراسری زنبورداران ایران زمین خریداری و با قیمت هر کیلو گرم 11 هزار و 500 تومان ایران بین زنبورداران توزیع شد.

اکبر پور ادامه داد: 13 هزار تن شکر باقی مانده به رغم آن که توسط شرکت بازرگانی دولتی در سامانه بارگذاری شده بود، اما به علت کمبود منابع مالی از سوی زنبورداران کشور جذب نشد.

وی با بیان این که در شرایط عادی به ازای هر کلنی سالانه 10 کیلو گرم شکر نیاز است، تصریح کرد: این میزان شکر برای تحریک ملکه به منظور تخم ریزی در فصل بهار و زمستان گذرانی زنبور عسل مورد نیاز صنعت زنبورداری کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع 20 هزار تن شکر برای زمستان گذرانی زنبورهای عسل

توزیع 20 هزار تن شکر برای زمستان گذرانی زنبورهای عسل