مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 10:452021-10-20اقتصادي

صدای نخل داران را بشنوید؛ حق آب می گیرند و آب نمی دهند!


با گذشت 10 روز از این سفر، کشاورزان و نخل داران بخش آب پخش که به عنوان قطب خرما محسوب می شود، به کمبود آب و نرخ بالای حق آب درب اداره آبیاری این شهر گلایه دارند.

حسن فریبرزی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: باتوجه به اینکه توجهی به درخواست های کشاورزان بخش آبپخش نشده است و به درخواست نماینده کشاورزان هم توجه نشده،  کشاورزان و نخلداران گلایه مند هستند.

مسؤول خانه کشاورز شهرستان دشتستان دررابطه با آب دهی بعد از برداشت محصول خرما از نخیلات گفت: دیر آبیاری کردن نخیلات یعنی کاهش محصول در سال آینده؛ قرار بود که از ابتدای مهرماه آب دهی از سد رییس علی دلواری شبانکاره به نخیلات شروع شود اما باوجوداینکه یک هفته ای هست آب دهی شروع کرده اند، حجم آب ورودی خیلی کم است و حدود 95 درصد نخیلات بعد از برداشت محصول هنوز آب دهی نشده اند.

  وی افزود: کانال های آبیاری بیش از هشت مترمکعب در ثانیه ظرفیت دارند که اگر این اتفاق بیفتد که همه نخیلات بخش آبپخش را می توان در یک زمان یک ماهه تا چهل روزه آبیاری کرد، مشروط به اینکه آب به مقدار کافی رهاسازی شود.

فریبرزی در خصوص حق آب (آب بها) تصریح کرد: اداره آبیاری به کشاورزان فشار می آورد که اول حق آب پرداخت کنید بعد به شما آب می دهیم که این خلاف رویه موجود است، چراکه کشاورزی که خرمای خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدای نخل داران را بشنوید؛ حق آب می گیرند و آب نمی دهند!

صدای نخل داران را بشنوید؛ حق آب می گیرند و آب نمی دهند!