مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 10:452021-10-20پزشكي

کاهش ذخایر خونی کشور/دعوت از مردم برای اهدای خون


سخنگوی سازمان انتقال خون ضمن تشریح عملکرد انتقال خون و اعلام کاهش ذخایر خونی، از مردم دعوت کرد در مراکز اهدای خون حضور پیدا کنند.

- ، بشیر حاجی بیگی افزود: سازمان انتقال خون ایران به عنوان تنها نهاد مسئول در ایران موظف است که نیاز بیماران به خون و فرآورده های آن نظیر گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسما را در بیش از 970 بیمارستان و مرکز درمانی در کل کشور تأمین کند.

وی ادامه داد: رشد تخت های بیمارستانی در کلان شهرها بخصوص در تهران، مشهد، شیراز و اصفهان و احداث بیمارستان های جدید در کلان شهرها و گسترش فضای بیمارستانی و بالا بودن استانداردهای بهداشتی درمانی در بخش های دولتی و خصوصی باعث افزایش نیاز به خون و فرآورده های آن شده است به طوری که در کلانشهر تهران بیش از 160 بیمارستان و مرکز درمانی وجود دارد و بیش از 25 درصد از خون و فرآورده های اهدایی مردم در کشور، در کلانشهر تهران مصرف می شود و این در حالی است که فقط 16 درصد از خون اهدایی مردم در استان تهران اهدا می شود.

حاجی بیگی با اشاره به اینکه گسترش روز افزون اعمال جراحی تخصصی و فوق تخصصی و پیوند اعضا و گسترش مراکز خون و انکولوژی در سراسر کشور، باعث افزایش روز افزون مصرف خون و فرآورده های آن شده است، خاطرنشان کرد: فقط در انتقال خون استان تهران روزانه نزدیک به 3 هزار واحد خون و فرآو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش ذخایر خونی کشور/دعوت از مردم برای اهدای خون

کاهش ذخایر خونی کشور/دعوت از مردم برای اهدای خون