مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 10:252021-10-20اقتصادي

خطرفرونشست زمین در آذربایجان غربی/وضعیت دشت سلماس فوق بحرانی است


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی نسبت به خطر فرونشست زمین و کسری آب خوان های استان هشدار جدی داد.

- به نقل از شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی، یاسر رهبردین در خصوص مشکل فرونشست زمین در استان اظهار کرد: هرسال 32 میلیون مترمکعب کسری آبخوان و اضافه برداشت از چاه های مجاز و غیرمجاز در استان اتفاق می افتد که همواره موجب نگرانی ما بوده است.

وی افزود: این کسری طی حدود 30 سال گذشته به 930 میلیون مترمکعب کسری آبخوان رسیده ولی اقداماتی برای بهبود این وضعیت انجام داده ایم که برخورد با چاه های غیرمجاز و برداشت های غیرمجاز در همین راستا در دستور کار قرار گرفت و 180 میلیون مترمکعب بهتر شد و کسری مخازن آب زیرزمینی در استان به 750 میلیون مترمکعب رسید.

رهبردین بیان کرد: فرونشست در دشت سلماس در شمال آذربایجان غربی به عنوان دشت ممنوعه، فوق بحرانی است که در راستای بهبود این وضع سد زولا را در مدار آب شرب سلماس آورده ایم و میزان مصرف سالانه حدود 14 میلیون مترمکعب کمتر شده، البته با نصب کنتورهای هوشمند حجمی، آب کشاورزی را هم در منطقه مدیریت می کنیم.

وی با اشاره به اینکه برداشت های غیرمجاز دلیل اصلی این فرونشست هاست، گفت: در کل استان برداشت آب از منابع زیرزمینی، کیفیت آب را پایین آورده است و این هم به خاطر کاهش سهم بخش کشاورزی از آب های سدهاست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطرفرونشست زمین در آذربایجان غربی/وضعیت دشت سلماس فوق بحرانی است

خطرفرونشست زمین در آذربایجان غربی/وضعیت دشت سلماس فوق بحرانی است