مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 10:202021-10-20پزشكي

نحوه خیساندن برنج برای دفع آرسنیک


مسئول بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: خیساندن برنج سفید با آب سرد و برنج قهوه ای با آب گرم در دفع آرسنیک بسیار موثر است.

- ایسنا/بوشهر مسئول بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: خیساندن برنج سفید با آب سرد و برنج قهوه ای با آب گرم در دفع آرسنیک بسیار موثر است.

حمیرا دهقانی اظهار کرد: آلودگی برنج با فلزات سنگین یکی از موارد محتمل آلودگی های محیطی است که طی آن تحت شرایط خاصی از قبیل آلودگی آب، خاک و نزدیکی مزارع برنج به مراکز صنعتی و فاضلاب های مربوطه، عناصر سنگین به برنج منتقل شده و در آن تجمع پیدا می کنند.

وی بیان کرد: شایعترین موارد آلودگی برنج با آرسنیک، کادمیم، جیوه و سرب بوده که نقشی در رشد و حیات انسان نداشته و دریافت آن ها در مدت طولانی، با تجمع در ارگان ها (کبد، کلیه، خون و استخوان) و اختلال در عملکرد آن ها موجب مسمومیت و عوارضی از جمله سرطان زایی و ایجاد نقص مادرزادی در نوزادان می شود.

مسئول بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان دشتستان تصریح کرد: از آنجایی که برنج دومین غذای اصلی در ایران بعد از گندم است خیساندن آن به مدت 3 ساعت و 3 بار شستشو با آب فراوان برای از بین بردن آرسنیک توصیه شده است.

دهقانی بیان کرد: در برنج 10 برابر غلات دیگر آرسنیک تجمع یافته و شستن برنج در هنگام طبخ باعث کاهش آرسنیک به میزان 50 د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نحوه خیساندن برنج برای دفع آرسنیک

نحوه خیساندن برنج برای دفع آرسنیک