مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 10:002021-10-20اجتماعي

انتقاد محیط زیست از نبود نظارت بر کیفیت سوخت شناورها در آب های جنوب کشور


معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه نام خلیج فارس و دریای عمان در کنار هشت محیط دریایی دیگر در دنیا در لیست مناطق دریایی ویژه قرار گرفته است، - گفت: این در حالی است که سختگیری های محیط زیستی در این دو محیط آبی کشور اجرایی نمی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احمد لاهیجان زاده در نشست مجازی گشت اقیانوس شناسی کاوشگر خلیج فارس در خلیج فارس و دریای عمان با اشاره به اقدامات پژوهشگاه اقیانوس شناسی در زمینه اجرای گشت های تحقیقاتی در خلیج فارس و دریای عمان گفت: در حال حاضر کنوانسیون های مختلف بین المللی چون کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی ناشی از کشتی ها (مارپل) و کنوانسیون بین المللی کنترل و مدیریت آب توازن کشتی ها ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: در کنار این اقدامات، مناطقی در محیط های آبی به نام مناطق دریای ویژه از سال 1976 تعریف و در سال های 1989 تا 1991 طی برگزاری جلسات متعددی دستورالعمل هایی برای آن تدوین شد.

لاهیجان زاده اهمیت این مناطق ویژه دریایی را از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و ملی دانست و گفت: این نامگذاری با تاکید بر کاهش آسیب پذیری محیط دریایی و محافظت از آن ها در برابر فعالیت های انسانی انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد محیط زیست از نبود نظارت بر کیفیت سوخت شناورها در آب های جنوب کشور

انتقاد محیط زیست از نبود نظارت بر کیفیت سوخت شناورها در آب های جنوب کشور