مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 09:352021-10-20بين الملل

کمیته سنای آمریکا لایحه تحریم چین را به جریان انداخت


رییس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا، پیش نویس لایحه ای را برای تحریم دولت چین درخصوص فعالیت این کشور مبنی بر اختلافات ارضی چین در دریای چین جنوبی و دریای چین شرقی ارائه کرد.

- رییس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا، پیش نویس لایحه ای را برای تحریم دولت چین درخصوص فعالیت این کشور مبنی بر اختلافات ارضی چین در "دریای چین جنوبی" و "دریای چین شرقی" ارائه کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سناتور باب منندز، رییس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در توییتر خود نوشت: در جلسه امروز کمیته روابط خارجی سنا، پیش نویس لایحه ای برای تحریم افراد و نهادهای چینی وضع شد.

این چند روز پس از آن است که زیردریایی هسته ای کانکتیکات که به سمت گوام حرکت می کرد، در حین فعالیتش در آب های بین المللی، در دریای چین جنوبی به جسمی برخورد کرد.

پکن در راستای اتفاق پیش آمده، از بی مسئولیتی واشنگتن انتقاد کرد و از آمریکا خواست که موضوع را با ذکر جزییات شرح دهد و اعلام کند که این تصادف کجا اتفاق افتاد و چه نوع تصادفی بوده است.

وضعیت منطقه اغلب با عبور کشتی های جنگی آمریکا پیچیده می شود که به گفته وزارت خارجه چین، قوانین بین المللی را نقض کرده و حاکمیت و امنیت چین را تضعیف می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمیته سنای آمریکا لایحه تحریم چین را به جریان انداخت

کمیته سنای آمریکا لایحه تحریم چین را به جریان انداخت