مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 09:052021-10-20سياسي

لزوم تعمیق درک و دانش دوجانبه ایران در فضای دانشگاهی کشورهای جهان


با توجه به پیشینه روابط تاریخی و تعاملات فرهنگی بین ایران و بسیاری از کشورها، لزوم تعمیق درک و دانش دوجانبه، در فضای دانشگاهی کشورهای جهان، - ایسنا/گیلان وزیر علوم گفت: با توجه به پیشینه روابط تاریخی و تعاملات فرهنگی بین ایران و بسیاری از کشورها، لزوم تعمیق درک و دانش دوجانبه، در فضای دانشگاهی کشورهای جهان، امری بدیهی و ضروری است.

نخستین همایش دوسالانه بین المللی ایران شناسی در جهان به کوشش مرکز مطالعات ایران، بالکان و اروپای مرکزی، دانشگاه گیلان، دانشگاه علامه طباطبایی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دانشگاه صوفیه بلغارستان و انجمن ایرانی تاریخ به صورت وبینار در دانشگاه گیلان با پیام دکتر محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آغاز به کار کرد.

متن پیام به این شرح است: توجه به گستردگی فرهنگ و زبان های ایرانی در گستره ای فراتر از مرزهای سیاسی ایران و تلاش های کشورهای مختلف، برای بازشناسی فرهنگ ایرانی در گوشه و کنار دنیا، نتایج این تلاش ها موجب می شود تا زمینه ای مناسب جهت درک متقابل و گفت وگوی فرهنگی و علمی بین ایران شناسان در چنین نشست های ارزشمندی فراهم شود.

از سوی دیگر با توجه به اصالت و پیشینه فرهنگ و تمدن ایرانی در گسترش فرهنگ صلح و دوستی، سمینارهای ایران شناسی می تواند زمینه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تعمیق درک و دانش دوجانبه ایران در فضای دانشگاهی کشورهای جهان

لزوم تعمیق درک و دانش دوجانبه ایران در فضای دانشگاهی کشورهای جهان