مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 09:052021-10-20بين الملل

لاوروف: طالبان دولت فراگیر با مشارکت همه نیروهای سیاسی تشکیل دهد


طالبان دولت فراگیر با مشارکت همه نیروهای سیاسی تشکیل دهد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جلسه موسوم به طرح مسکو برای افغانستان با حضور نمایندگانی از پاکستان، چین، گروه طالبان و روسیه امروز (چهارشنبه) در پایتخت این کشور آغاز شد.

سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در این نشست با ابراز تأسف از عدم حضور نمایندگان آمریکا در جلسه طرح مسکو برای افغانستان، گفت: روسیه امیدوار است نماینده جدید آمریکا در امور افغانستان از نتایج این نشست حمایت کند .

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، لاوروف خطاب به طالبان اظهار داشت: روسیه از طالبان می خواهد تا با مشارکت همه نیروهای سیاسی افغانستان دولت فراگیر تشکیل دهند .

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی در افغانستان هنوز پایدار نیست و تروریست ها سعی می کنند از آن سوءاستفاده کنند، تصریح کرد: تهدید واقعی، انتقال فعالیت های تروریستی و مواد مخدر از افغانستان به خاک کشورهای همسایه است .

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه ضمن ابراز رضایت از سطح فعلی تعاملات مسکو با مقام های جدید کابل، در دیدار خود با طالبان خواستار تحقق وعده های عدم استفاده از خاک افغانستان علیه کشورهای ثالث شد.

به نوشته اسپوتنیک، لاوروف پس از دیدار با طالبان، در نشست خبری، از گزارش ها مربوط به وخامت معیشت مردم افغانستان ابراز نگرانی کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاوروف: طالبان دولت فراگیر با مشارکت همه نیروهای سیاسی تشکیل دهد

لاوروف: طالبان دولت فراگیر با مشارکت همه نیروهای سیاسی تشکیل دهد