مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 08:152021-10-20بين الملل

سوخوهای روسی دو فروند «لنسر» آمریکایی را رهگیری کردند


وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده های روسی بمب افکن های مافوق صوت آمریکایی را بر فراز آب های دریای سیاه رهگیری کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که دو فروند جنگنده سوخو-30 (SU-30) نیروی هوایی این کشور تعداد دو فروند بمب افکن استراتژیک بی-1-بی (B-1B) (لنسر) آمریکایی را بر فراز آب های دریای سیاه برای جلوگیری از نقض حریم هوایی روسیه رهگیری کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه در همین رابطه آمده است: در 19 اکتبر 2021، تجهیزات کنترل حریم هوایی روسیه اهداف هوایی را مشاهده کردند که به مرزهای دولتی فدراسیون روسیه بر فراز آبهای دریای سیاه نزدیک می شوند.

برای شناسایی اهداف هوایی و جلوگیری از نقض مرز کشور روسیه، دو جنگنده SU-30 از ناوگان هوانوردی دریای سیاه به هوا برخاستند.

مطابق این بیانیه اهداف هوایی مذکور دو بمب افکن مافوق صوت B-1B استراتژیک نیروی هوایی آمریکا و همراه با دو هواپیمای سوخت رسان کی سی-135 (KC-135) اعلام شده است که هواپیماهای روسی آنها را در دریای سیاه رهگیری کردند.

وزارت خانه مذکور در ادامه بیانیه اش افزود: پس از دور شدن هواپیماهای نظامی خارجی از مرزهای فدراسیون روسیه، جنگنده های روسی به پایگاه اصلی خود بازگشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوخوهای روسی دو فروند «لنسر» آمریکایی را رهگیری کردند

سوخوهای روسی دو فروند «لنسر» آمریکایی را رهگیری کردند