مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 07:552021-10-20سياسي

چرا مصوبه دولت درباره 200 خانه اطراف حرم شاهچراغ نگرانی آفریده؟!


صحبت درباره 200 خانه در اطراف حرم مشهور شاهچراغ است که به تاکید منتقدان طرح توسعه این حرم، تاریخی هستند و بایستی مورد مراقبت قرار گیرند نه اینکه تخریب شوند، - تخریب خانه های تاریخی در محله اسکندریه واقع در پشت شاه چراغ در شهریور 1393 بر این اساس است که هیات سه نفره ای تعیین شده تا این کار را به انجام برساند و به تاکید ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، این بافت 57 هکتاری را تعیین تکلیف نماید، به گونه ای که آن بنا هایی که واقعا میراثی است، از دست ندهیم و سرمایه بدانیم و در عین حال بدانیم که همه نقاط این بافت هم میراثی نیست.

اما اگر قرار است بافت تاریخی مشخص شده و حتی مرمت شود، دلیل نگرانی ها از مصوبه هیات دولت در سفر استانی چیست؟ شاید سرراست ترین پاسخ به این سوال، طرح توسعه حرم مطهر باشد که در آن استثنایی به چشم نمی خورد و کل این بافت 57 هکتاری را شامل می شود.

طرحی که بعد از اعلام نظر هیات سه نفره می بایست تغییر کند و باید دید آیا اساسا امکان تغییرش وجود دارد یا خیر؟ به این موضوع، نامشخص بودن ملاک ها برای تعیین تاریخی بودن/نبودن این بافت و 200 خانه مورد اشاره را هم باید افزود که نتیجه کار به آن بستگی دارد، مضافا اینکه اگر بافتی تاریخی باشد، هرگونه ساخت و ساز در اطراف آن هم مشمول قوانین و مقرراتی است که می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا مصوبه دولت درباره 200 خانه اطراف حرم شاهچراغ نگرانی آفریده؟!

چرا مصوبه دولت درباره 200 خانه اطراف حرم شاهچراغ نگرانی آفریده؟!