مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 07:452021-10-20اقتصادي

جزییات قرارداد گازی 11 میلیارد مترمکعبی آذربایجان و ترکیه


برای واردات 11 میلیارد مترمکعب گاز از طریق خط لوله باکو ـ تفلیس - ارزروم تا پایان سال 2024 با آذربایجان امضا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس به نقل از رویترز، فاتح دونمز وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد که این کشور یک قرارداد سه ساله گازی برای خرید 11 میلیارد مترمکعب گاز از آذربایجان امضاء کرده و به دنبال خرید بیشتر گاز است.

در واقع افزایش شدید تقاضا برای گاز طبیعی در ترکیه طی سال جاری دولت این کشور را مجبور کرده تا واردات گاز را افزایش دهد و به دنبال تمدید یا بستن قراردادهای بلندمدت است.

دونمز گفت: که این قرارداد برای واردات 11 میلیارد مترمکعب گاز از طریق خط لوله باکو ـ تفلیس - ارزروم تا پایان سال 2024 است.

وی البته این مسأله را که ترکیه به خاطر نبود گاز در بازار جهانی در مضیقه قرار گرفته و به خاطر آن این قرارداد را امضاء کرده را رد کرد.

وزیر انرژی ترکیه طی یک بیانیه گفت: با نزدیک شدن فصل زمستان ادامه مذاکرات برای تامین افزایش احتمالی تقاضای گاز در این کشور به شکل مثبتی در حال انجام است.

وی با اشاره به قرارداد با آذربایجان گفت: کشورهای صادرکننده گاز به ترکیه اعلام کردند که به دنبال افزایش صادرات به این کشور هستند.

ترکیه یکی از بزرگ ترین واردکنندگان گاز در اروپا به شمار می رود و برای تامین این حامل انرژی به خطوط لوله ورودی از روسیه به ایران و آذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات قرارداد گازی 11 میلیارد مترمکعبی آذربایجان و ترکیه

جزییات قرارداد گازی 11 میلیارد مترمکعبی آذربایجان و ترکیه