مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 07:352021-10-20اقتصادي

وزارت نفت سهمیه گاز نیروگاه های تبریز و سهند را قطع کرده است


عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه وزارت نفت سهمیه گاز نیروگاه های تبریز و سهند را قطع کرده است، گفت: باید این مصوبه لغو شود.

- ، روح الله متفکرآزاد خطاب به وزیر نفت اظهار داشت: در تابستان امسال دستورالعمل عجیبی توسط یکی از مدیران شرکت ملی گاز ایران صادر شد که در آن مصرف گاز نیروگاه های حرارتی کشور تعیین شده و تنها مصرف گاز دو نیروگاه حرارتی تبریز و سهند در استان آذربایجان شرقی صفر ارزیابی شده است، به این معنا که روزانه یک میلیون و 800 هزار لیتر مازوت باید مصرف کنند که معادل پتانسیل 350 تن گوگردی است که در هوای تبریز خالی کنند که در طی آن 40 تا 50 واحد این شهر را آلوده تر خواهد کرد.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اتفاق در حالی افتاده که سال گذشته ما به همراه نمایندگان تبریز به وزیر نفت اسبق جلسه ای برگزار کرده و این موضوع را مطرح کردیم، اما متأسفانه وی گفت که ما اینجا درصد کشوری را حساب می کنیم و نمی توانیم استان را در نظر بگیریم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: مردم تبریز با اینکه مصرف گازشان کم شده است، اما به جای اینکه تشویق شوند، تنبیه شدند.

از سوی دیگر مصرف کل گاز در استان 22 و 45 میلیون مترمکعب در روز بوده است، که از این میان 2 و 3 میلیون مترمکعب برای این دو نیروگاه بوده است که از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت نفت سهمیه گاز نیروگاه های تبریز و سهند را قطع کرده است

وزارت نفت سهمیه گاز نیروگاه های تبریز و سهند را قطع کرده است