مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 06:502021-10-20بين الملل

هزینه سیل مهاجرت از افغانستان برای ایران، تاجیکستان و پاکستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، صندوق بین المللی پول هشدار داد که تبعات اقتصادی بحران افغانستان به سیل مهاجرتی منجر خواهد شد که دامنگیر کشور های همسایه، - صندوق بین المللی پول هشدار داد پذیرش سیل مهاجرت از افغانستان در بهترین حالت خود، برای تاجیکستان 100 میلیون دلار و برای ایران و پاکستان به ترتیب 300 و 500 میلیون دلار هزینه اضافی خواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، صندوق بین المللی پول هشدار داد که تبعات اقتصادی بحران افغانستان به سیل مهاجرتی منجر خواهد شد که دامنگیر کشور های همسایه، ترکیه و اروپا می شود.

طبق برآورد این نهاد، اقتصاد افغانستان طی سال جاری میلادی 30 درصد کوچک تر خواهد شد که با سوق دادن میلیون ها افغان به فقر، به فاجعه انسانی منجر می شود.

به گفته صندوق بین المللی پول، همسایگان افغانستان بیش از همه از این روند متاثر خواهند شد حال آنکه تاجیکستان هشدار داده که بیش از این قادر به پذیرش پناهجو نیست.

از منظر اقتصادی، هجوم پناهجویان به منابع عمومی کشور های میزبان فشار می آورد، شوکی به بازار نیروی کار انسانی است و نهایت آنکه به تنش های اجتماعی منجر خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه سیل مهاجرت از افغانستان برای ایران، تاجیکستان و پاکستان

هزینه سیل مهاجرت از افغانستان برای ایران، تاجیکستان و پاکستان