مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 06:152021-10-20اقتصادي

بار مهاجرت افغان ها روی دوش تاجیکستان، ایران و پاکستان است


صندوق بین المللی پول هشدار داد پذیرش سیل مهاجرت از افغانستان در بهترین حالت خود، برای تاجیکستان 100 میلیون دلار و برای ایران و پاکستان به ترتیب 300 و 500 میلیون دلار هزینه اضافی خواهد داشت.

- به نقل از بی بی سی، صندوق بین المللی پول هشدار داد که تبعات اقتصادی بحران افغانستان به سیل مهاجرتی منجر خواهد شد که دامنگیر کشورهای همسایه، ترکیه و اروپا می شود.

طبق برآورد این نهاد، اقتصاد افغانستان طی سال جاری میلادی 30 درصد کوچکتر خواهد شد که با سوق دادن میلیون ها افغان به فقر، به فاجعه انسانی منجر می شود.

به گفته صندوق بین المللی پول، همسایگان افغانستان بیش از همه از این روند متاثر خواهند شد حال آنکه تاجیکستان هشدار داده که بیش از این قادر به پذیرش پناهجو نیست.

از منظر اقتصادی، هجوم پناهجویان به منابع عمومی کشورهای میزبان فشار می آورد، شوکی به بازار نیروی کار انسانی است و نهایت آنکه به تنش های اجتماعی منجر خواهد شد.

اگرچه مشخص نیست که هر یک از همسایگان چه مقدار از بار مهاجرت را به دوش می کشند اما با احتساب یک میلیون مهاجر اضافی برای هر کشور، هزینه تاجیکستان 100 میلیون دلار، ایران 300 میلیون دلار و پاکستان 500 میلیون دلار برآورد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بار مهاجرت افغان ها روی دوش تاجیکستان، ایران و پاکستان است

بار مهاجرت افغان ها روی دوش تاجیکستان، ایران و پاکستان است