مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 06:052021-10-20سياسي

خشکسالی و فرسودگی کانال از عوامل مهم خشکی تالاب قوریگل


به توجه به خشک شدن تالاب قویگل دبیر تالاب های آذربایجان شرقی عوامل مهم دخیل در خشکی این تالاب را تشریح کرد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی به توجه به خشک شدن تالاب قویگل دبیر تالاب های آذربایجان شرقی عوامل مهم دخیل در خشکی این تالاب را تشریح کرد.

یداله آذرهوا در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که آب تالاب قوریگل از طریق کانال آبرسانی از دامنه های سهند تامین می شود، اظهار کرد: با توجه به فرسودگی کانال آب رسانی به تالاب، طی سال های اخیر آورد آب به تالاب از طریق کانال کاهش یافته است، علی رغم این که شرکت آب منطقه ای هر سال اقداماتی از جمله لایروبی را انجام می دهد اما مشکل اساسی این کانال بافت مسیر شنی در مجاورت تالاب است.

وی عوامل دیگر خشک شدن تالاب قوریگل را خشکسالی دانست و گفت: کمبود بارش و وجود خشکسالی باعث شده بارش مستقیم و جریانات حاشیه ای به تالاب قوریگل کم شود و این امر خصوصا در سال های اخیر باعث آبگیری نامناسب تالاب شده و حق آبه ی مد نظر تالاب تحقق نیافته است.

وی با اشاره به آغاز آبگیری تالاب قوریگل از آبان ماه، اظهار کرد: اخیرا در جلسات کمیته محلی و استانی تالاب، مقرر شده از 15 آبان ماه آبگیری تالاب انجام شود، تامین و افزایش آب تالاب بستگی به همراهی شرایط اقلیمی دارد اگر یخبندان زیادی در محل وجود نداشته باشد آبگیری تالاب به خوبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی و فرسودگی کانال از عوامل مهم خشکی تالاب قوریگل

خشکسالی و فرسودگی کانال از عوامل مهم خشکی تالاب قوریگل