مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 06:052021-10-20اقتصادي

پیش بینی تولید بیش از 20 تن نگین زعفران در خراسان شمالی طی امسال


رییس سازمان جهاد کشاورزی از پیش بینی تولید بیش از 20 تن نگین زعفران از سطح مزارع این استان طی امسال خبر داد.

- دکتر عبدالله یوسفی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز برداشت گل زعفران از سطح مزارع این استان گفت: ارزش مالی زعفران های تولیدی در استان طی امسال به حدود 500 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی از لحاظ سطح زیرکشت مزارع زعفران و تولید این محصول در کشور رتبه سوم را دارد، افزود: چهار هزار و 200 هکتار سطح مزارع زعفران در خراسان شمالی است که دو هزار و 500 هکتار از این مساحت در شهرستان فاروج قرار دارد.

یوسفی با بیان اینکه در مجموع 9 مجوز فرآوری زعفران در استان صادر شده است، ادامه داد: از این تعداد هفت مجوز برای شهرستان فاروج است.

وی اظهارکرد: با ایجاد بازار تخصصی زعفران در فاروج توسط تعاون روستایی استان، خدمت مهمی تولیدکنندگان و تجار زعفران شده است به نحوی که به عنوان یک مرکز مبادلات تجاری در سطح کشور تلقی می شود و به ثبات بازار و تصمیم گیری های اساسی در این حوزه کمک می کند.

این مقام مسئول بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی نیز به عنوان تکلیف قانونی که مجلس شورای اسلامی بابت خرید توافقی به آن محول کرد، اخیرا قیمت خرید حمایتی این محصول اعلام کرده به طوریکه برای هر کیلوگرم نگین زعفران 20 میلیون و 500 هزار تومان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید بیش از 20 تن نگین زعفران در خراسان شمالی طی امسال

پیش بینی تولید بیش از 20 تن نگین زعفران در خراسان شمالی طی امسال