مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 06:002021-10-20اقتصادي

برنامه کره جنوبی برای افزایش حضور و سرمایه گذاری در تاجیکستان


در دیدار وزیر توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان با معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی، بر افزایش حضور و سرمایه گذاری این کشور در تاجیکستان تأکید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، ذوقی ذوقی زاده وزیر توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان و   لی سون  هون معاون وزیر خارجه کره جنوبی در امور اقتصادی ملاقات کردند.

ذوقی زاده در سخنانی گفت گرچه تجارت متقابل بین دو کشور در سال جاری توسعه یافته، اما حجم آن با در نظر گرفتن مناسبات گسترده دو طرف رضایت بخش نیست.

 وی در ادامه گفت: پیشنهاد می شود هدف توسعه روابط تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری دوجانبه با استفاده از ظرفیت های چشمگیر موجود در مناطق آزاد اقتصادی تاجیکستان با جلب سرمایه گذاری کره جنوبی و ایجاد کارخانه های صنعتی مشترک در زمینه تولید محصولات نساجی، آلومینیوم، محصولات الکتریکی و غذایی و همچنین مشارکت در ساخت و بازسازی تاسیسات انرژی و اقتصاد دیجیتال تضمین شود که این امر با استقبال طرف کره ای همراه شد.

در این راستا، طرف کره جنوبی اظهار داشت که برای تقویت همکاری با تاجیکستان سرمایه گذاری را در این کشور افزایش خواهند داد.

دیدار مقامات دو کشور در حاشیه چهارمین دور اجلاس کمیسیون بین دولتی تاجیکستان و کره جنوبی در زمینه همکاری اقتصادی، علمی و فنی برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه کره جنوبی برای افزایش حضور و سرمایه گذاری در تاجیکستان

برنامه کره جنوبی برای افزایش حضور و سرمایه گذاری در تاجیکستان