مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 04:152021-10-20اقتصادي

دسترنجی که به آب رفت/ طلب 10 هزار میلیارد ریالی کشاورزان ایلامی از وزارت نیرو


در حالی که تملک اراضی روستاهای پایین دست سد سیمره در دستور کار دولت و وزارت نیرو قرار دارد که از سال 98 تاکنون مطالبات مردم آن هم بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال توسط آنها پرداخت نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، مردم روستاهای اطراف سد سیمره هر ساله با آزاد سازی آب پشت سد تمام محصولات کشاورزی خود را از دست می دهند و طی این سال ها وعده های زیادی هم برای حل این مشکل به مردم این روستاها داده شده اما هم چنان در حد وعده باقی مانده و مشکل کماکان پا برجاست.

سد و نیروگاه سیمره چهارمین سد بزرگ کشور از لحاظ حجم مخزن و ارتفاع است؛ این سد ظرفیت های بسیاری را در حوزه کشاورزی و پرورش آبزیان ایجاد کرده که این امر به نوبه خود سبب ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای بسیاری از افراد بوده است.

  اما در کنار ظرفیت های ایجاد شده توسط این سد، هرساله و به ویژه در زمان بارش ها رهاسازی آب این سد در اراضی پایین دست سبب مشکلاتی می شود، در اثر این رهاسازی بسیاری از اراضی کشاورزی و باغات به زیر آب رفته و خسارات فراوانی را برای کشاورزان و باغداران به همراه داشته است.

به گفته جمعی از کشاورزان و آبزی پروران فعال منطقه، رها سازی آب سیمره تعداد زیادی از استخرهای پرورش ماهی، ده ها پمپاژ آب، هزاران هکتار اراضی کشاورزی، باغات و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دسترنجی که به آب رفت/ طلب 10 هزار میلیارد ریالی کشاورزان ایلامی از وزارت نیرو

دسترنجی که به آب رفت/ طلب 10 هزار میلیارد ریالی کشاورزان ایلامی از وزارت نیرو