مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 02:152021-10-19پزشكي

افزایش نرخ مرگ افراد دچار مشکلات سلامت روان در پاندمی کرونا


بر اساس مطالعه بر روی بیش از 160 هزار بیمار، تعداد مرگ و میر در میان افرادی که دارای شرایط روانی و معلولیت ذهنی هستند در دوره پاندمی کووید 19 افزایش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از ساینس دیلی، قبل از شروع پاندمی، نرخ مرگ و میر در افرادی که دارای شرایط روانی شدید بودند از جمعیت عمومی بیشتر بود.

تحقیقات جدید محققان کالج لندن نشان می دهد که بین مارس و ژوئن 2020، در اولین موج کووید 19، مرگ و میر در افراد دارای شرایط روانی و معلولیت های ذهنی در مقایسه با عموم مردم افزایش بیشتری یافته است.

بر اساس این گزارش، مرگ و میر ناشی از کووید 19 در بین افراد دارای اختلال یادگیری، 9 برابر بیشتر از عموم مردم در اولین دوره قرنطینه بوده و برای افرادی که دارای اختلالات خوردن هستند تقریباً پنج برابر بیشتر بوده است.

در افراد مبتلا به اختلالات شخصیتی و افراد مبتلا به زوال عقل، مرگ و میر ناشی از کووید 19، چهار برابر بیشتر از مردم عادی و در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی بیش از سه برابر بود.

دکتر جایتی داس مونشی ، سرپرست تیم تحقیق، می گوید: نتایج حاصل از مطالعه ما تصویری واضح از چگونگی آسیب پذیری این گروه از افراد را نشان می دهد که در طول پاندمی کووید 19، مشکلات سلامت روان و معلولیت های فکری شأن وخیم تر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش نرخ مرگ افراد دچار مشکلات سلامت روان در پاندمی کرونا

افزایش نرخ مرگ افراد دچار مشکلات سلامت روان در پاندمی کرونا