مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 21:352021-10-19سياسي

«طبیب سالم و جوان، بیمار رنجور و پیر»


اسماعیل امینی از تأثیر نگاهی که منجر می شود وزیر بیل به دست گرفته و مزرعه را شخم بزند، مدیرکل وارد سیلاب شده و برای عبور سیل راه گشایی کند و استاندار داس به دست گرفته و گندم درو کند، - اسماعیل امینی از تأثیر نگاهی که منجر می شود وزیر بیل به دست گرفته و مزرعه را شخم بزند، مدیرکل وارد سیلاب شده و برای عبور سیل راه گشایی کند و استاندار داس به دست گرفته و گندم درو کند، می گوید.

این شاعر، نویسنده و مدرس دانشگاه در یادداشتی با عنوان طبیب سالم و جوان، بیمار رنجور و پیر که آن را در اختیار ایسنا قرار داده، نوشته است: این جمله را بسیار خوانده ایم و شنیده ایم: مشکلات محرومان را کسی می تواند حل کند که خودش طعم محرومیت را چشیده باشد.

جملاتی از این دست در نگاه اول منطقی به نظر می رسند و به خاطر این که مشهور خاص و عام شده اند، کمتر کسی است که درباره منطقی بودن آن ها تردید کند.

آیا با همین منطق می توانیم بگوییم: عوارض و دردهای ناشی از پیری را فقط پزشکی می تواند درمان کند که خودش کهن سال باشد و درد پیری را تجربه کرده باشد؟ اصلاً پزشک جوان و سالم چه می داند که ساییدگی مفصل زانو و نارسایی تنفسی و گوارشی چه رنجی دارد؟ آیا کسی که خودش درد نکشیده، دلش به حال دردمندان می سوزد؟ با این منطق مثلا اگر پدر پیری بخواهد به درمان دردهایش بپردازد، لابد باید به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«طبیب سالم و جوان، بیمار رنجور و پیر»

«طبیب سالم و جوان، بیمار رنجور و پیر»