مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 20:452021-10-19اقتصادي

تلاش های 39 ماهه برای رونق تولید داخل/ شال ایرانی در زمان امیرکبیر متری چند؟


28 مهر سال 1227 شمسی، دوره صدارت «امیرکبیر» آغاز شد؛ مردی که به کارهایش برای اصلاح امور ایران معروف است، ولی خیلی ها نمی دانند کار مهمش توجه به صنعت و تولید ایرانی بود و اصلا خودش تبلیغ کننده کالای ایرانی بود و نامش «برند» بود! - همین دیروز گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: اقدامات امیرکبیر برای رونق تولید ملی در حوزه کشاورزی سراسر ایران را در بر می گرفت؛ از کشاورزان حمایت قانونی کرد و کارشان را تسهیل کرد و برای تخریب محصولات کشاورزی مجازات سنگین گذاشت و آب تأمین کرد و با ساخت سد عظیم نادری بر روی رودخانه کرخه، بازسازی پل بزرگ شوشتر و بازکردن هفت چشمه آن، ساخت سدی بزرگ بر روی گرگان رود، بازسازی قنوات یزد و به پایان رساندن انتقال آب رود کرج به تهران، کشاورزی را رونق و توسعه داد.

میرزا با توجه به کشت محصولات جدید و ترویج کشت نیشکر مرغوب در خوزستان و مازندران در سطح وسیع ملی به ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی نیز کمک زیادی کرد .

عجیب آنکه برای محصولات کشاورزی، صنایع تکمیلی هم تدارک دید و یک نمونه اش کارخانه شکر و قندسازی در مازندران که شکرهای تصفیه شده در این کارخانه با شکر هندوستان قابل رقابت بود و حتی قند و نبات و شکر که حاجی یعقوب علی از کارخانه شکرریزی مازندران از شکر همان ولایت به عمل می آورد، هیچ تفاوت با قند روسی ندار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش های 39 ماهه برای رونق تولید داخل/ شال ایرانی در زمان امیرکبیر متری چند؟

تلاش های 39 ماهه برای رونق تولید داخل/ شال ایرانی در زمان امیرکبیر متری چند؟