مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 14:502021-10-19سياسي

نامه عضو کمیسیون انرژی به وزیر نفت درباره احتمال افت مخازن پارس جنوبی


عضو کمیسیون انرژی مجلس در نامه ای به وزیر نفت با اشاره به افت مخازن پارس جنوبی در آینده نزدیک و احتمال تعطیلی پتروشیمی ها اظهار داشت: باید با استفاده از توانایی کنسرسیوم های داخلی سریعا اقدامات لازم صورت گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مالک شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به جواد اوجی وزیر نفت با اشاره به افت مخازن پارس جنوبی در آینده نزدیک و احتمال تعطیلی پتروشیمی ها اعلام کرد باید با استفاده از توانایی کنسرسیوم های داخلی سریعا اقدامات لازم صورت گیرد.

متن نامه عضو کمیسیون انرژی مجلس به شرح ذیل است:  جناب آقای مهندس اوجی                   وزیر محترم نفت موضوع:  ساخت و نصب سکوهای افزایش فشار پارس جنوبی  با سلام و تحییت احتراماً  پیرامون ضرورت و اهمیت ساخت و نصب سکوهای دریایی افزایش فشار در میادین گازی پارس جنوبی با تکیه بر دانش و توانمندی های داخلی، نکات و توضیحات ذیل مزید استحضار ایفاد می گردد: روند مقدار گاز قابل برداشت از مخازن پارس جنوبی کاهشی بوده و در سالهای آتی این مخازن دچار افت فشار خواهد شد.

بر اساس مطالعات انجام شده بر روی فازهای پارس جنوبی (به عنوان نمونه فاز 11) کاهش فشار این میدان طی دو مرحله و ابتدا از حدود 160 بار به حدود120 بار و پس از آن به حدود 60 بارکاهش خواهد یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه عضو کمیسیون انرژی به وزیر نفت درباره احتمال افت مخازن پارس جنوبی

نامه عضو کمیسیون انرژی به وزیر نفت درباره احتمال افت مخازن پارس جنوبی