مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 13:552021-10-19بين الملل

چرا حملات داعش در افغانستان افزایش یافت


طالبان می توانند برای ایجاد اطمینان و اعتمادسازی، امنیت مراکز شیعه را به خود شیعیان بسپارند و نیروهای طالبان، کمک کننده و پشتیبان باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، سید رضا صدرالحسینی، کارشناس ارشد مسائل منطقه در یادداشتی نوشت: به نظر می رسد گروه های تروریستی تندرو مانند داعش، با حمایت آمریکا و بعضی از کشورهای منطقه، چند هدف را از حمله به مراکز دینی و فرهنگی شیعه در این است که کسانی که از صفوف طالبان تصفیه و رانده می شوند، به سادگی از سوی داعش جذب شوند.

5.

تاکنون طالبان بدنه خود را با انگیزه ضد اشغالگری حفظ کرده بود و این چسبندگی باعث یکپارچگی آن می شد.

اکنون این انگیزه تا حد زیادی کاهش یافته است؛ لذا جایگزین کردن انگیزه های دیگر از جمله شیعه کشی، از اهداف دشمنان امنیت منطقه است.

 آمریکا و جریان های یادشده، مترصد شکار آن ریزش ها برای ایجاد اختلاف و چنددستگی بین طالبان و مردم افغانستان و بعضی از کشورهای همسایه اند.

 راه های برون رفت چیست؟ الف.

طالبان باید خطر داعش را جدی بگیرد و به آنها تفهیم شود که داعش، تنها نیست و عقبه آن آمریکا؛ عربستان سعودی و بعضی از سرویس های امنیتی منطقه هستند.

   ب.

به نظر می رسد طالبان نباید بگذارند انگیزه ضد اشغالگری در نیروهای شان کمرنگ شود؛ گوشزد کردن خطر بازگشت اشغالگر و توطئه های مداوم آن می ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا حملات داعش در افغانستان افزایش یافت

چرا حملات داعش در افغانستان افزایش یافت