مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 12:202021-10-19پزشكي

بهترین رژیم غذایی برای کنترل سلیاک


بیماری «سلیاک»، یک مشکل خود ایمنی است که بدن به گلوتن حساسیت دارد و به محض دریافت گلوتن مواد غذایی مانند جو، گندم و چاودار، سیستم ایمنی بدن دست به کار می شود و به سلول های روده حمله و به جذب روده آسیب وارد می کند و مواد مغذی و ویتامین ها، - بیماری سلیاک ، یک مشکل خود ایمنی است که بدن به گلوتن حساسیت دارد و به محض دریافت گلوتن مواد غذایی مانند جو، گندم و چاودار، سیستم ایمنی بدن دست به کار می شود و به سلول های روده حمله و به جذب روده آسیب وارد می کند و مواد مغذی و ویتامین ها، پروتیین ها، کربوهیدرات ها و چربی را جذب نمی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خراسان در ادامه نوشت: تا به حال درمانی برای آن وجود نداشته است و تنها کاری که می توان کرد این است که مواد غذایی حاوی گلوتن را از برنامه غذایی این افراد حذف کرد.

ادامه مطلب را مطالعه کنید: رژیمی برای همه رژیم غذایی بدون گلوتن در بین افرادی که بیماری مربوط به گلوتن در آن ها تشخیص داده نشده است هم به بهبود سلامت، کاهش وزن و افزایش انرژی کمک می کند.

غذاهای حاوی گلوتن غلاتی مانند گندم، جو و چاودار و فراورده های حاصل از آن ها مانند انواع کراکر، نان، آرد سوخاری، آرد سمولینا، ماکارونی، پاستا، نودل، برخی از همبرگرهای گیاهی، کوکی ها و کیک و پای و شیرینی بر پایه گندم، گندم پرک، جو پرک و بلغور گندم و جو، نا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین رژیم غذایی برای کنترل سلیاک

بهترین رژیم غذایی برای کنترل سلیاک