مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 11:452021-10-19سياسي

انتساب پزشکی به دین، تحقیر دین و دینداران است


رییس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران گفت: در کشور ما هر روز عده ای پیدا می شوند که پزشکی و فیزیک و … را به مبانی دینی منتسب می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، آیت الله دکتر مصطفی محقق داماد درجلسه شورای علمی گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم با اعلام این مطلب رسالت انبیا الهی را تربیت نفسانی بشر دانست و گفت: همه انبیا الهی برای تربیت جان بشر به رسالت مبعوث شده اند و هدف آنها تأسیس علوم تجربی یا فنی نبوده است.

محقق داماد در ادامه افزود: همواره در اسلام حرمت دانش و دانشمند نگاه داشته شده و در سایه این تکریم کثیری از دانشمندان مهم تاریخ در دامن تمدن اسلامی بالیده اند.

به باور من با انتساب یک نظریه کاملا مدرن به محی الدین ابن عربی، حرمت دانش و دانشمندان از یک سو و حرمت علما و عرفای مسلمان از سوی دیگر مورد هتک قرار می گیرد.

رییس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم در پایان سخنان خود از همه سیاسیون و نظامیون خواست در نقد و نقل مطالب علمی احتیاط کنند.

در مسائل علمی و فلسفی ادعا جایی ندارد در ادامه ،دکتر غلامرضا اعوانی رییس شاخه فلسفه اسلامی گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم با ذکر این نکته که همه آثار محی الدین عربی را دیده اند و مدعیان ترابط فیزیک و عرفان باید برای سخن خود حجت بیاورند گفتند: در مسائل علمی و فلسفی ادعا جایی ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتساب پزشکی به دین، تحقیر دین و دینداران است

انتساب پزشکی به دین، تحقیر دین و دینداران است