مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 11:252021-10-19دانش

تحصیل 3 میلیون و 200 هزار دانشجو در کشور/رتبه اول علمی منطقه را داریم


به برکت انقلاب اسلامی اکنون رتبه اول علمی منطقه را داریم و بیش از سه میلیون و 200 هزار دانشجو و 80 هزار هیأت علمی در مراکز دانشگاهی ما فعالیت دارند.

- به نقل از روابط عمومی دانشگاه کردستان، محمد علی زلفی گل روز سه شنبه در آیین افتتاح خوابگاه دانشجویی 15 خرداد دانشگاه کردستان که به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشت، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی ما اکنون رتبه اول منطقه را در زمینه علمی در اختیار داریم و از 170 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در بدو انقلاب، هم اکنون فقط 150 هزار دانشجو در مقطع دکترا در دانشگاه های کشور مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از سه میلیون و 200 هزار دانشجو در کشورمان مشغول به تحصیل هستند و 80 هزار هیأت علمی نیز به امر آموزش ابن دانشجویان می پردازند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: دانشگاه های ایران امروزه جزو بهترین دانشگاه های آسیا هستند و ما در زمینه علم و فناوری به دستاوردهای عظیمی دست یافته ایم.

وی افزود: در بحث سرانه فضاهای آموزشی، رفاهی، ورزشی و فرهنگی دانشگاه های ما وضعیت مناسبی را دارند اما کافی نیست و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید تلاش کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحصیل 3 میلیون و 200 هزار دانشجو در کشور/رتبه اول علمی منطقه را داریم

تحصیل 3 میلیون و 200 هزار دانشجو در کشور/رتبه اول علمی منطقه را داریم