مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 11:052021-10-19سياسي

مجلس در حذف رانت قضات و نمایندگان مصمم است


مجلس در مبارزه با انحصار و رانت با هیچ کس از جمله خود نمایندگان تعارف ندارد و برای همین هم ضمن رفع انحصار بازار خدمات حقوقی، - ، علی خضریان در خصوص مصوبه مجلس درباره حذف رانت نمایندگان مجلس و قضات برای وکیل شدن گفت: مجلس در طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به دنبال این بود با تعارض منافع مبارزه کند و برای همین هم اختیار تعیین ظرفیت را از وکلا گرفت و هم رانت نمایندگان و قضات برای وکیل شدن را حذف کرد.

وی افزود: نمایندگان مجلس مسئله شخصی با اصناف یا اقشار مختلف مانند وکلا ندارد، بلکه فقط در مبارزه با رانت جدی هستند و حذف رانت خود نمایندگان گواه این مسئله است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس خاطر نشان کرد: ما برای قضات همچون سایر اقشار احترام قائلیم اما این دلیل نمی شود که تعارض منافع آن ها را در این موضوع نادیده بگیریم.

تا پیش از مصوبه مجلس رویه به این صورت بود که قضات می توانستند بعد از بازنشسته شدن بدون شرکت در آزمون، وکالت کنند که این موضوع با توجه به آشنایی قضات با فرایندها و مقامات قضایی، مشکلاتی ایجاد کرده بود.

یعنی برخی از این قضات که وکیل شده بودند از روابط خود برای پیش بردن پرونده ها استفاده می کردند.

خضریان ادامه داد: رانت به وجود آمده برای قضات هم به عدالت ضربه می زد و هم سایر وکلا که سالم کار می کردند را تحت تاثیر قرار می د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس در حذف رانت قضات و نمایندگان مصمم است

مجلس در حذف رانت قضات و نمایندگان مصمم است