مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 10:452021-10-19بين الملل

تصویر «پاول» در ذهن عراقی ها؛ دروغگویی که کشورشان را به تباهی کشاند


به باور عراقی ها، شهادت دروغین وزیر خارجه دولت بوش پسر در شورای امنیت سازمان ملل بخش مهمی از رویدادهایی را رقم زد که هزینه سنگینی برای مردم عراق و منطقه داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، برای بسیاری از عراقی ها نام کالین پاول یک تصویر را القا می کند: مردی که به عنوان وزیر خارجه آمریکا در سال 2003 به شورای امنیت سازمان ملل رفت تا پرونده جنگ علیه کشورشان را مطرح کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی با این مقدمه به واکنش مردم عراق به مرگ وزیر خارجه پیشین ایالات متحده پرداخت و افزود: خبر مرگ او در در روز دوشنبه در 84 سالگی احساس خشم را در مردم عراق نسبت به این ژنرال و دیپلمات سابق آمریکایی، یکی از چندین مقام دولت بوش که آن ها وی را مسئول حمله فاجعه بار به رهبری ایالات متحده به کشورشان می دانند، برانگیخت؛ حمله ای که چندین دهه مرگ، هرج و مرج و خشونت را در عراق به همراه داشت.

شهادت دروغ وی در سازمان ملل بخش مهمی از رویدادهایی بود که به گفته مردم عراق هزینه سنگینی برای عراقی ها و سایرین در غرب آسیا داشت.

مریم نویسنده 51 ساله عراقی و مادر دو فرزند در شمال عراق که به شرط فاش نشدن نام خانوادگی اش صحبت کرد، در واکنش به مرگ پاول گفت: او دروغ گفت، دروغ گفت و دروغ گفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویر «پاول» در ذهن عراقی ها؛ دروغگویی که کشورشان را به تباهی کشاند

تصویر «پاول» در ذهن عراقی ها؛ دروغگویی که کشورشان را به تباهی کشاند