مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 09:452021-10-19اقتصادي

کاهش آسیب به معیشت مردم با حذف ارز 4200 تومانی


نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تبعات عرضه ارز 4200 تومانی و ایجاد رانت و فساد اقتصادی، گفت: حذف ارز 4200 تومانی با توزیع کالاها به قیمت مناسب تر از آسیب به معیشت مردم و جامعه جلوگیری می کند.

- عباس آرگون روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه ارز چند نرخی در کشور منشا رانت و فساد است، تصریح کرد: توزیع ارز با نرخ 4200 تومانی برای افرادی که به آن دسترسی دارند منافع رانتی بسیاری را به همراه داشته است، در صورتی که هدف آن توزیع کالاهای اساسی با قیمت مناسب برای مصرف کنندگان بود.

وی با اشاره به اینکه سال 97 ارز 4200 تومانی برای تمام کالاها تصویب شد، خاطرنشان کرد: این روند از همان آغاز موجب خروج سرمایه بسیاری از کشور شد که مسوولان نیز برای کاهش تاثیرات تصمیم نادرست به مرور کالاهای مختلف را از لیست دریافت ارز 4200 تومانی خارج کردند.

آرگون با اشاره به اینکه در سال جاری هشت میلیارد تومان ارز داده شده است، اظهار داشت: ارز چند نرخی به اهداف مثبتی که دنبال می کرد دست نیافت و حذف آن از آسیب های بیشتر به کشور جلوگیری می کند.

این فعال اقتصادی تاکید کرد: حذف ارز 4200 تومانی و رسیدن به نرخ واحد برای مبادلات به نفع همه کشور است و می تواند با مطالعات کارشناسی به درستی این یارانه را در اختیار اقشار مختلف به ویژه طبق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش آسیب به معیشت مردم با حذف ارز 4200 تومانی

کاهش آسیب به معیشت مردم با حذف ارز 4200 تومانی