مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 09:402021-10-19اقتصادي

همدان دارای تنش آبی است/ لزوم مدیریت شرایط برای عبور از مشکل


همدان_ وزیر نیرو، همدان را جزو شهرهای بزرگی اعلام کرد که تنش آبی دارد و باید با طرح های اضطراری و جایگزین، مشکلات این حوزه را مدیریت کرد.

- ، علی اکبر محرابیان ظهر سه شنبه در سفر یک روزه خود برای بازدید از طرح های آبرس شهر همدان اظهار کرد: سال خشکی را پشت سر گذاشتیم به طوری که در نیم قرن اخیر خشک ترین سال بود و باعث شد نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش بارش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نسبت به متوسط 50 ساله بارش ها 37 درصد کاهش یافته است، ادامه داد: در حال حاضر مجموعه آب پشت سد 18 میلیارد متر مکعب است که نسبت به سال گذشته 7 میلیارد مترمکعب کمتر شده است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در سال گذشته 25 میلیارد متر مکعب آب پشت سدها وجود داشت و در بخش مصارف در سال اخیر به شدت رشد مصرف داشتیم، ادامه داد: در سال 1380 مجموعه مصارف آب کشاورزی، شرب و استفاده صنعت برای آب های قابل مدیریت 78 میلیارد مترمکعب بوده که در سال گذشته 100 میلیارد مترمکعب مصرف داشتیم و مجموعه منابع و مصارف نشان می دهد که شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم.

محرابیان ادامه داد: در این شرایط باید از مردم خواهش کنیم در بخش های مختلف و بخش هایی که مصرف بیشتری دارند مانند بخش کشاورزی مدیریت بیشتری داشته باشند و کشت های پر آب نداشته باشند همینطور کشت های متناسب با وضعیت آبی جایگزین شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همدان دارای تنش آبی است/ لزوم مدیریت شرایط برای عبور از مشکل

همدان دارای تنش آبی است/ لزوم مدیریت شرایط برای عبور از مشکل