مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 09:252021-10-19اقتصادي

امسال دو سوم ورودی آب سد اکباتان کاهش یافت


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: امسال ورودی آب سد اکباتان به دو سوم کاهش یافت و اکنون حجم سد به کمترین حد ممکن رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، منصور ستوده ظهر امروز در حاشیه بازدید وزیر نیرو از سد اکباتان در خصوص افزایش ارتفاع سد اکباتان همدان طی سال های گذشته اظهار کرد: ارتفاع سد اولیه از کف پی برابر 54 متر و در سد جدید برابر 79 متر است.

وی با بیان اینکه تعداد بلوک ها نیز از 21 به 49 عدد رسیده است عنوان کرد: طول تاج هم اکنون برابر 637 متر و عرض تاج برابر 5 متر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان حجم کل بتون در سد اکباتان را 460 هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: پس از افزایش ارتفاع سد اکباتان، تراز تاج به یک هزار و 972 متر، حجم مخزن به 40 میلیون مترمکعب و حجم تنظیمی به 42 میلیون مترمکعب رسیده است.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح، حجم مخزن سد اکباتان از 8 میلیون مترمکعب به 40 میلیون مترمکعب و حجم تنظیم شده از 17 میلیون مترمکعب به 42 میلیون مترمکعب افزایش یافته است که نقش بسزایی در تامین آب شرب همدان داشته است.

ستوده با بیان اینکه این افزایش ارتفاع برای نخستین بار در خاورمیانه به انجام رسیده است گفت: همزمان با این روند، آب شرب شهر همدان نیز تامین می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال دو سوم ورودی آب سد اکباتان کاهش یافت

امسال دو سوم ورودی آب سد اکباتان کاهش یافت