مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 09:152021-10-19اجتماعي

تالاب طبیعی پیرسلمان میزبان پرندگان مهاجر شد


با توجه به آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر از مناطق سردسیر به سمت مناطق جنوبی و گرمسیر  در این مسیر مهاجرت از 20 روز پیش تالاب پیرسلمان و سد نعمت آباد میزبان برخی از  این پرندگان شده است.

- ایسنا/همدان مدیر اداره محیط زیست اسدآباد گفت:با توجه به آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر از مناطق سردسیر به سمت مناطق جنوبی و گرمسیر  در این مسیر مهاجرت از 20 روز پیش تالاب پیرسلمان و سد نعمت آباد میزبان برخی از  این پرندگان شده است.

مجید اسکندری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: با بازدید و نظارت های انجام شده در حال حاضر کشیم ،حواصیل خاکستری ،حواصیل سفید، چنگر،مرغابی و اردک سر سبز از جمله پرندگان مهاجر مشاهده شده در تالاب پیرسلمان و سد نعمت آباد هستند که قطعا در روند این مهاجرت تعداد این پرندگان افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: این پرندگان از جلبک، علف و حشرات کف زی تالاب تغذیه کرده و به علت عدم یخبندان کامل سطح آب تالاب در زمستان، برخی از پرندگان به صورت دائم در این مکان ساکن می شوند.

اسکندری در ادامه با بیان اینکه با وجود خشکسالی و کاهش بارندگی ها تالاب پیرسلمان به عنوان یکی از تالاب های طبیعی و زنده استان همدان از نظر شرایط آب دهی و پوشش گیاهی در وضعیت مناسبی قرار دارد، افزود: تا حدودی سطح آب تالاب پایین آمده اما همچنان دارای آب بوده و خوشبختانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب طبیعی پیرسلمان میزبان پرندگان مهاجر شد

تالاب طبیعی پیرسلمان میزبان پرندگان مهاجر شد