مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 09:002021-10-19بين الملل

رزمایش بزرگ نیروهای روسیه در نزدیکی مرز افغانستان و تاجیکستان


یک بلوک امنیتی پساشوروی به رهبری روسیه، در میان تنش های بین مرزی در آستانه مذاکرات میان طالبان و قدرت های بزرگ منطقه ای، بزرگترین مانورهای نظامی خود در چند سال گذشته را در نزدیکی مرز تاجیکستان و افغانستان آغاز کرد.

- یک بلوک امنیتی پساشوروی به رهبری روسیه، در میان تنش های بین مرزی در آستانه مذاکرات میان طالبان و قدرت های بزرگ منطقه ای، بزرگترین مانورهای نظامی خود در چند سال گذشته را در نزدیکی مرز تاجیکستان و افغانستان آغاز کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر خلاف دیگر همسایگان شمالی افغانستان که رهبری طالبان را عملاً به رسمیت شناخته و شروع به ایجاد روابط کاری با کابل کردند، تاجیکستان از به رسمیت شناختن آن ها خودداری کرده و گزارش هایی مبنی بر افزایش نیروهای نظامی در دو طرف مرز وجود دارد.

به گفته وزارتخانه های دفاع روسیه و تاجیکستان، در این رزمایش که توسط سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) انجام می شود، بیش از پنج هزار سرباز، که بیش از نیمی از آنها سربازان روس هستند، شرکت خواهند کرد.

این رزمایش شش روزه در پی مجموعه ای از تمرینات کوچکتری است که در نزدیکی مرز افغانستان توسط روسیه و متحدانش در آسیای میانه در ماه های اوت و سپتامبر انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رزمایش بزرگ نیروهای روسیه در نزدیکی مرز افغانستان و تاجیکستان

رزمایش بزرگ نیروهای روسیه در نزدیکی مرز افغانستان و تاجیکستان