مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 08:552021-10-19پزشكي

بیماری های تنفسی واگیردار بلای جان دام و طیور در مازندران


با توجه به شروع فصل سرما و درجه حرارت محیط احتمال بروز و شیوع بیماری های تنفسی از جمله برونشیت، نیوکاسل، آنفولانزا و بیماری های دیگر در دام های سبک و سنگین افزایش پیدا می کند و این موضوع موجب نگرانی های زیادی در پرورش دهندگان دام وطیور می شود.

- ایسنا/مازندران با توجه به شروع فصل سرما و درجه حرارت محیط احتمال بروز و شیوع بیماری های تنفسی از جمله برونشیت، نیوکاسل، آنفولانزا و بیماری های دیگر در دام های سبک و سنگین افزایش پیدا می کند و این موضوع موجب نگرانی های زیادی در پرورش دهندگان دام وطیور می شود.

مهاجرت پرندگان مهاجر در منطقه، ممکن است با خود بیماری هایی را به همراه داشته باشد که این موضوع بر نگرانی مرغداران می افزاید .

به گفته بسیاری از کارشناسان حوزه دامپزشکی تشدید ممیزهای بهداشتی در واحدهای طیور و دام می تواند در زمان تغییر فصل و ورود به پاییزو مهاجرت پرندگان مهاجر موجب بروز و شیوع بیماری های حاد نشود.

دامداران و مرغداران این نگرانی ها را در فصل بهار و تابستان به علت باز بودن محل نگهداری ندارند زیرا بیماری های کمتری به صورت واگیر در بین حیوانات اهلی بروز پیدا می کند اما در فصل سرما به علت بسته بودن محل نگهداری ، انتقال بیماری از جمله بیماری های تنفسی سریعتر انجام می شود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری های تنفسی واگیردار بلای جان دام و طیور در مازندران

بیماری های تنفسی واگیردار بلای جان دام و طیور در مازندران