مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 08:552021-10-19پزشكي

عین اللهی: تعطیلی مدارس و عادات غذایی نامناسب در آینده کودکان تاثیر منفی دارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بهرام عین اللهی روز سه شنبه در مراسم روز جهانی غذا افزود: شیوع کرونا و تعطیلی مدارس باعث شده مصرف غذایی کودکان به سمت مواد غذایی ناسالم و کم تحرکی افزایش یابد و منجر به چاق شدن آن ها شود، - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعطیلی مدارس و عادات غذایی نامناسب می تواند در آینده کودکان تاثیر منفی داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بهرام عین اللهی روز سه شنبه در مراسم روز جهانی غذا افزود: شیوع کرونا و تعطیلی مدارس باعث شده مصرف غذایی کودکان به سمت مواد غذایی ناسالم و کم تحرکی افزایش یابد و منجر به چاق شدن آن ها شود، باید مصرف مواد غذایی ناسالم را در کودکان کنترل کرد.

وی اظهار داشت: برچسب گذاری مواد غذایی یکی از مهمترین اقدامات سازمان غذا و دارو در جهت ایمنی غذایی بوده، زیرا بررسی میزان قند و شکر که یکی از مواد تاثیرگذار در چاقی افراد است و با اجرایی کردن برنامه ها و اقدامات پیشگیرانه این سازمان اکنون مصرف اسید های چرب و ترانس در خانواده ها از 5 درصد به 2 درصد کاهش پیدا کرده و در حال حاضر با کاهش مصرف نمک و کاهش قند رو به رو هستیم.

عین اللهی ادامه داد: غنی سازی مواد غذایی مهم است و نباید از آن غافل شویم باید در تولیدات مواد لبنی انواع ویتامین هابه خصوص ویتامین d که این روز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عین اللهی: تعطیلی مدارس و عادات غذایی نامناسب در آینده کودکان تاثیر منفی دارد

عین اللهی: تعطیلی مدارس و عادات غذایی نامناسب در آینده کودکان تاثیر منفی دارد