مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 08:452021-10-19سياسي

نگاه عدالت محور پیامبر اسلام(ص) نسبت به خویشاوندان


امیرالمؤمنین(ع) در نامه نهم نهج البلاغه می فرمایند سیره پیامبر(ص) در جنگ ها این بود که وقتی کار دشوار می شد و دشمن هجوم می آورد نزدیکان و خویشاوندان خود را به خط مقدم می فرستادند و خطر را از اصحاب دور می کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی در محفل سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اوصاف پیامبر(ص) در نهج البلاغه، اظهار کرد: در نهج البلاغه فراوان راجع به عظمت، شخصیت و سیره پیامبر(ص) سخن گفته اند و در ابتدای هر خطبه امیرالمؤمنین(ع) بعد از نام خدا نام پیامبر(ص) را برده و پس از شهادت به رسالت ایشان برخی از اوصاف پیامبر را ذکر کرده اند.

وی با بیان اینکه بیش از 200 مورد در نهج البلاغه اوصاف پیامبر(ص) ذکر شده است، افزود: در حکمت های نهج البلاغه بعد از حکمت 250 فصلی را مرحوم سید رضی باعنوان غریب کلامه باز کرده اند که در این قسمت در حکمت نهم حضرت می فرمایند در جهاد وقتی کار سخت می شد جهادگران به پیامبر(ص) پناه می بردند و پیامبر(ص) را سپر خود قرار می دادند و در روایت است که در جنگ ها هیچ کسی از پیامبر(ص) به دشمن نزدیک تر نبود.

کارشناس مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه خاتم النبیین(ص) در همه فضائل اخلاقی و فرامینی که به مردم می دادند خودشان مقدم بر دیگران بودند، گفت: اگر فرمان عبادت، جهاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه عدالت محور پیامبر اسلام(ص) نسبت به خویشاوندان

نگاه عدالت محور پیامبر اسلام(ص) نسبت به خویشاوندان