مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 08:402021-10-19پزشكي

افزایش پدیده زباله گردگری کودکان، تهدیدی بر سلامتی روان جامعه


یک کارشناس و پژوهشگر مسائل اجتماعی در کاشمر افزایش تعداد کودکان زباله گردگرد در این شهر را یک تهدید جدی برای سلامتی روانی این قشر از جامعه دانست.

- احمد اکبری در گفت وگو با ایسنا افزود: امروزه شاهدیم که تعداد بسیاری از کودکان بدون دستکش در سطل‎های زباله به دنبال زباله خشک و تر هستند که برای سلامت، بهداشت و آینده شان مشکلات جدی به وجود می‎آورد.

وی بیان کرد: برخی از این کودکان آسیب دیده نیازمند خدمات روانشناسی و بهداشتی درمانی هستند که توسط سازمان های حمایتی باید مورد توجه قرار گیرند و به آن ها کمک کرد تا به جامعه بازگردند.

این صاحب نظر آموزش فلسفه برای کودکان در حوزه تعلیم و تربیت مطرح کرد: چون کودکان به بلوغ عاطفی و اجتماعی نرسیده اند اگر در مشاغلی از این دست فعالیت کنند ممکن است بعدها به سمت اعتیاد و دیگر مشکلات اجتماعی نیز بروند.

وی عنوان کرد: اگر به وضعیت کودکان زباله ‎گرد توجهی نشود در آینده نزدیک شاهد آسیب های جدی خواهیم بود، رشد کودکان نیازمند یک محیط آرام، امن و پایدار است و چنانچه به هر دلیلی این محیط عاطفی، اجتماعی و تربیتی برای آن ها فراهم نشود به عقیده بسیاری از رفتارگراها امید به آینده این کودکان توهمی بیش نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش پدیده زباله گردگری کودکان، تهدیدی بر سلامتی روان جامعه

افزایش پدیده زباله گردگری کودکان، تهدیدی بر سلامتی روان جامعه